fredag 12 mars 2010

Minnsann tipsar - miljövänligt och bekvämt på samma gång


Jag skulle önska att jag var mycket mer miljövänlig än vad jag är. Har dock kommit på ett sätt att minska sopberget och vara bekväm samtidigt, flergångskaffefilter. De sätts i melittatratten precis som pappersfilter och fylls med kaffe precis som pappersfilter. När man bryggt klart är det bara att hälla ut sumpen och diska filtret.

Jag kör filtret i diskmaskinen en gång per dygn och sköljer ur det däremellan. Tror inte att det kommer hålla i evighet men jag har haft det i några månader och det ser fortfarande nytt ut. Det är bekvämt att inte behöva hålla koll på om det finns kaffefilter eller ej. Jag har inte räknat på om det blir billigare. Det beror nog på vilka pappersfilter man annars skulle använt. Jag köpte mitt filter i en välsorterad ICA-affär.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tackar för tipset och jag ska så snart som möjligt införskaffa ett. Kram Kram Maja

Minnsann sa...

Det rekommenderas. Kram kram